1 Temmuz 2015 Çarşamba

Hayat Üzülmek İçin Çok Kısa

Bugün size makyaj, bakım malzemelerini, mekanları ya da filmleri tanıtmayacağım.

Bugün bahsedeceğim konu, hayat.

Dün bir haber gördüm ve dünden bu zamana aklımdan çıkmadı.Sürekli bu konu hakkında düşündüm,üzüldüm.

Scorp diye bir uygulama var, sadece app store'da sanıyorum bu uygulama.
Dün facebookta bu uygulamanın sayfasını geziyordum gülmek için. Ama gördüğüm bir haber o kadar çok üzdü ki dünden beri tek olayım bu oldu.
Scorp, bir başlık altında insanların videolar çekerek toplandığı bir uygulama.

Beyza Altıkaya adında 17 yaşında bir kız da bu uygulamanın sürekli olarak kullanıcısı, takip etmiyordum ancak birkaç kez videolarına denk gelmiştim.


Dün öğrendim bu kız 4-5 gün önce bir trafik kazasında hayatını kaybetmiş.
7 gün önce son videosunu atmış ve gülüyor. Bu kadar genç, hayat dolu bir kızın ölüm haberini duymak beni o kadar çok üzdü ki.


Birkaç gün önce çektiği bir videoda,
"Bana bir miras kalsa o gün araba çarpar ölürüm" diyor izlediğimde tüylerim diken diken oldu.

Bir diğer videoda,
Babasıyla şakalaşıyorlar.
"Baba ben okulu bırakacağım." diyor babası da "Cehennemin dibine git." diyor kız da "Üzülürsün." diye tepki veriyor.

O baba bu gün üzgün. O baba bugün acı çekiyor ve geriye kalan tek şey kızıyla çektiği gülerkenki videolar.

Ölüm özellikle ani ölüm öyle birşey ki, sarılmadığı, biraz daha öpmediği, yüzünü biraz daha sevmediği her dakika için pişman oluyor insan. Bunu çok yakından yaşamış biri olarak anlatıyorum.

Hayattayken yeterince değerini bilmediğimiz şeyleri kaybettikten sonra anlıyoruz. Bu bana ya da size ait bir özellik değil bu insanın genel yapısı.

Ani bir ölüm ve geriye kalan bir sürü "keşke."

Bir başka konu, belki de şuan hayatlarımızın son 1 saatini yaşıyoruz ve olmayacak şeylere kendimizi üzüyoruz. Etrafımızdakilere kızıyoruz, aldığımız nefesin değerini bilmiyoruz.

Nefesin değeri bile kaybedildikten sonra anlaşılıyor
.
O kadar kısa ki "hayat" dediğimiz o çok uzun gelen şey. Üzülmekle, dert etmekle, kırmakla harcamamak gerek. Her gün son günümüz hatta her saati son saatimiz gibi yaşamak gerek.

Sevdiklerinizin, nefes aldığınız her saniyenin değerini bilin.

Beyza Altıkaya, neşesi gözlerinden okunan güzel kız. Mekanın cennet olsun. Huzur içinde yat.
Ailesine de Allah sabırlar versin.

9 yorum:

  1. Bu post beni çok etkiledi. Çok üzüldüm geçekten. Hayat kısa , kuşlar uçuyor. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ya ne kadar etkilendim :/ o kadar güzel anlatmışsin ki bebeğim , cok üzüldüm çok Allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
  4. :( gerçekten çok üzücü çok etkilendim. hayat kısa gereksiz konularla vakit geçiyor gülmek mutlu olmak gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaşadığımız her günün değerini bilmek gerek. :(

      Sil
  5. merhaba ,
    bir genç yitirmek kadar zor bir şey yoktur allah ailesine sabır versin
    evet hayat tahmin edemeyeceğimiz kadar kısa bir dakika sonrasına bile ne olup ne biter haberimiz yok keşke ölümü sık sık hatırlayıpta hayatın tadını çıkarabilsek ...takiptesin cnm. sevgiler

    YanıtlaSil